Application of Word Square and Scramble Sentence Learning Model to Improve English Vocabulary for Elementary School Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Fajrin, R., Sutrisno, S., & Reffiane, F. (2021). Model Kooperatif Tipe Word Square Meningkatkan Hasil Belajar Siswa. 4(1), 102–106.
Febriyanto, B. (2018). Scramble Game dalam Pembelajaran Writing di Kelas V Sekolah Dasar. Jurnal Cakrawala Pendas, 4(1), 75–86.
Huda, M. (2013). Model-Model Pengajaran dan Pembelajaran. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Ibda, H. (2017). Urgensi Pemertahanan Bahasa Ibu di Sekolah Dasar. SHAHIH : Journal of Islamicate Multidisciplinary, 2(2). https://doi.org/10.22515/shahih.v2i2.980
Kurniati, K. (2019). Efektivitas Penggunaan Model Pembelajaran Scramble Terhadap Kemampuan Membaca Pemahaman Pada Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Peserta Didik Kelas V MIN Manggarai Kecamatan Reok Kabupaten Manggarai. UIN Alauddin Makassar.
Lestari, Y., Suyanto, I., & Suryandari, K. C. (2013). Penggunaan Model Pembelajaran Word Square dalam Peningkatan Motivasi dan Penguasaan Kosakata Bahasa Inggris Kelas IV SD. Surakarta: Universitas Sebelas Maret.
Ma’ruf, S. I., & Zamhari, M. S. (2018). Model Pembelajaran Scramble. http://eprints.umsida.ac.id/1264/
Maduwu, B. (2016). Pentingnya Pembelajaran Bahasa Inggris di Sekolah. Warta Dharmawangsa, 14–16.
Masruroh, A. (2016). Upaya Meningkatkan Kemampuan Membaca Pemahaman Siswa dengan Menggunakan Teknik Scramble Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Pada Kelas VA SD Nurul Islam Purwoyoso Semarang Tahun Pelajaran 2015/2015. Universitas Islam Negeri Walisongo.
Mukhsen, F. (2018). Analisis Perspektif Mahasiswa PAI FIAI UII Terhadap Bahasa Inggris dan Pengaruhnya Pada Tingkat Kelulusan Tes CEPT UII. Universitas Islam Indonesia.
Noviana, S. W., & Rahman, A. F. (2013). Efektivitas Model Pembelajaran Word Square dengan Bantuan Alat Peraga Pada Materi Geometri. EDU-MAT: Jurnal Pendidikan Matematika, 1, 90–95.
Semiawan, C. R. (2010). Metode Penelitian Kualitatif (Jenis, Karakteristik, dan Keunggulannya). Jakarta: PT. Gramedia Widiasarana Indonesia.
Sucini, I. M. A., Suwatra, I. I. W., & Suarjana, I. M. (2019). Pengaruh Model Pembelajaran Word Square Berbasis Tri Kaya Parisudha Terhadap Hasil Belajar PKn. Jurnal Ilmiah Sekolah Dasar, 3(4), 438–447.
Sugiharti, R. E., & Riftina, Y. (2018). Upaya Meningkatkan Penguasaan Kosakata Bahasa Inggris melalui Model Scramble pada Siswa Kelas 4 SDN Jatimulya 04 Tambun Selatan. Indonesian Journal of Primary Education, 2(2), 14–22.
Yulianti, R., Suhartono, S., & Suryandari, K. C. (2013). Penggunaan Model Word Square dalam Peningkatan Penggunaan Kosakata Bahasa Inggris Kelas IV SD. Kalam Cendekia PGSD Kebumen, 1 (4).
DOI: https://doi.org/10.33633/lite.v18i2.5713
Article Metrics
Abstract view : 434 timesPDF - 281 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Revita Salsabila, Erwin Rahayu Saputra, Dian Indihadi
ISSN Online: 2548-9588
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This journal is published by Universitas Dian Nuswantoro, Semarang, Indonesia.
Terakreditasi Sinta 2
Indexing & Archiving:
IN COLLABORATION WITH:
Indonesian Pragmatics Association
Konsorsium Program Studi Jepang Indonesia
Center for Foreign Language Training
Asosiasi Studi Pendidikan Bahasa Jepang Indonesia